Be Baker McKenzie

Wervingscampagne voor nieuw talent.

De vraag | Maak Baker McKenzie zichtbaar en benaderbaar

Baker McKenzie is een internationaal en prominent advocatenkantoor aan de Amsterdamse Zuidas. De aanwas van toptalent is cruciaal voor de organisatie.
Studenten hadden het beeld van een afstandelijk en enigszins gesloten kantoor. De uitdaging: maak Baker McKenzie zichtbaar en laat zien dat ze benaderbaar zijn.

BakerMcKenzie_1

Veelzijdig door middel van uitersten

Als je kiest voor een carrière aan de Amsterdamse Zuidas dan weet je waar je voor kiest. Het is ambitieus zijn en keihard knokken. Dat is bij Baker evengoed, toch is het anders. Hier zijn het harde werkers, maar ook vrienden. Hier zijn ze direct, maar ook vriendelijk. De veelzijdigheid laten we zien door middel van uitersten. De gemene deler? Be Baker McKenzie.

BakerMcKenzie_2
BakerMcKenzie_3

Arbeidsmarktcampagne in drie fasen

Een nieuwe benadering van de studenten, een nieuwe strategie voor de arbeidsmarktcommunicatie. Te beginnen met een verdeling in drie fasen:

  1. Het activeren van medewerkers als ambassadeurs
  2. Het vergroten van zichtbaarheid door inzet van ingekochte media
  3. Benaderbaar zijn als potentiele werkgever door de deuren open te zetten en studenten actief op te zoeken.
BakerMcKenzie_4
BakerMcKenzie_5
BakerMcKenzie_6
BakerMcKenzie_7

Resultaten om trots op te zijn

Arbeidscommunicatie draait om resultaat, de cijfers spreken voor zich. De campagne heeft onder andere geleid tot 50% meer bezoekers en een groei in het organische verkeer van 13% voor de website werkenbijbaker.nl. Het aantal volgers op Facebook is gestegen met 47%.

BakerMcKenzie_9
BakerMcKenzie_8
Benieuwd wat Clockwork voor jou kan betekenen?
Martin Koersen

Martin Koersen

Managing Director

Ontdek meer cases

Samen zoeken

Ontwikkeling digitale hulp bij zoekacties

Bekijk de case

Omoda

Een nieuw fundament dat staat als een huis

Bekijk de case