Genoeg geroepen dat studenten het beste hun boeken kunnen kopen en verkopen op studystore.nl. Laten we ‘slim studeren’, de belofte van studystore.nl eens in de praktijk brengen. In 2015 riepen we studerend Nederland einde studiejaar op hun studie UIT te zetten. Harde cash voor je oude boeken, kans op een trip naar Biarritz en vervolgens je studie gewoon UIT zetten. Helemaal klaar voor de zomervakantie.

Vervolgens kwamen we aan het eind van de vakantie terug met de oproep om je studie weer AAN te zetten. Met checklists om een kamer te vinden, een bijbaan, fit te worden en lekker en simpel te koken. En de kans om een jaar lang gratis te studeren! Studenten niet onderbreken of verleiden, maar echt helpen en verrassen. Dat was de strategie en we zien dat die goed heeft gewerkt!

Studie Uit

Studie UIT!

Einde studiejaar riepen we studenten op hun studie UIT te zetten. Keiharde cash voor je oude studieboeken en kans op een trip met 4 vrienden naar Biarritz.

Studie Aan

 

StudieAAN

Vervolgens deden we in de zomer (in tegenstelling tot andere jaren en andere aanbieders) helemaal niets om aan het einde van de vakantie studenten op te roepen hun studie weer AAN te zetten. Met handige checklists, korting op nieuwe boeken en kans op te gekke prijzen zoals een jaar gratis studeren!

Hardest nut to crack

Hoe zorgen we dat we voor het derde jaar op rij studenten activeren hartje zomervakantie hun ouder studieboeken te verkopen en nieuwe te bestellen? 

Strategie

2015 was het jaar waarin we besloten om het merk studystore.nl en de ‘slimmer studeren’ belofte eens stevig vast te pakken. Van via engagement naar sales. 

Inzicht

Studenten zetten aan het einde van het studiejaar hun studie massaal uit. Om hem pas weer eind augustus, begin september aan te zetten. 

De combinatie van een sterk concept en een gesmeerde samenwerking met de opdrachtgever, maakt het produceren van deze campagne tot een mooie zomer! Het merk studystore.nl spreekt altijd tot de verbeelding: We zijn immers (bijna) allemaal student geweest.