De vernieuwende hartslag-game Skip a Beat kan bij de uitreiking van de jaarlijkse Lovie Awards rekenen op twee prijzen. Startup Happitech ontwikkelde samen met Clockwork deze mobile game en daarmee slepen zij een bronzen Lovie in de categorie Mobile Health & Fitness en een People’s Lovie in de wacht.

“Een fantastische erkenning voor ons werk!”, zegt Yosef Safi Harb, founder van startup Happitech. “Skip a Beat laat zien wat de kracht is van gamification in de zorg. Het spel geeft je op een natuurlijke manier inzicht in jouw hartslag en hoe jij daar zelf invloed op hebt.”. De game kwam in in 2015 op de markt en is de eerste stap naar het grotere doel van Happitech: vandaag het ontdekken en verlagen van stress, en morgen het voorkomen van hartkwalen. 

De samenwerking met Clockwork kwam tot stand toen Happitech in 2013 de Ordina Open Innovation Challenge won. “Mensen met goeie ideeën dragen wij een warm hart toe. En daarom staan we altijd open om in zee te gaan met interessante startups.”, vertelt creatief directeur Hannes van Raaij. “We werken graag met zulke jonge gasten: ze hebben frisse ideeën en dat houdt ons scherp."

Met bijna 1500 inzendingen uit 30 landen in Europa verheugt de organisatie van de Lovie Awards in een steeds toenemende belangstelling. De awards werden vijf jaar geleden in het leven geroepen als tegenhanger van de Amerikaanse Webby Awards en gelden tegenwoordig als dé Europese internet-onderscheiding. De feestelijke uitreiking van de Lovie Awards vindt plaats op 12 november in het British Film Institute in Londen.

Lees meer